sallu alan nabi

sallu alan nabi

Hadis Nabi

Rasulullah SAW berpesan, “Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak”. Sahabat bertanya, “Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah?”. “Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu, pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir semula”. Sahabat bertanya lagi, “Mengapa begitu ya Rasullullah?”. Rasullullah SAW menjawab, “sebab dia menjual agamanya dengan nilai dunia”.


Ayat Al Qur'an

A054

Sesungguhnya ini ialah pemberian Kami kepada kamu, pemberian yang tidak akan habis-habis; -

(Saad 38:54)

Ayat Al Qur'an


A020

"Dan sesungguhnya aku telah memohon perlindungan kepada Tuhanku dan Tuhan kamu, daripada kamu merejam (atau menyakiti) daku.

(Ad-Dukhaan 44:20)

Thursday, November 20, 2008

Melawat Parlimen

Semalam 19.11.2008, saya bersama 43 teman dan pensyarah dari UIAM berada di Parlimen negara kita. bertolak jam 1th dari UIAM dan bersolat zohor di sana. setelah selesai solat, saya terdengar bunyi loceng menendakan persidangan untuk sessi petang akan bermula.
itu merupakan kali kedua saya berada di parlimen. kali pertama dalam tahun 1984 iaitu di hari convocation UTM. Semasa masuk dan melihat suasana persidangan Timbalan Menteri MiTi sedang menggulung perbahasan kementerian. itulah kali pertama saya melihat persidangan secara lansung. Saya berada di kerusi pemerhati dan melihat keadaan dalam dewan itu. Di kerusi Menteri kelihatan Dato Shahril Samad berada dalam dewan. menteri lain tidak kelihatan. Di kerusi Pembangkang, saya nampak Dato Seri Anwar, YB Azmin, YB Saifudin, Dato Ibrahim Ali, Dr Hatta, Nurul Ezzah, PAS Kota Raja dan ramai lagi.
Saya juga melihat MP Lenggong, beliau melambai ke arah kami, samada beliau perasan kepada saya atau brother Rustam i am not sure.
Jam 3.40 petang saya beredar keluar saya lihat dah ramai MP PAS berada dalam dewan termasuk, YB salahudin,YB Mahfuz, YB Kota Bharu.
dipertengahan sidang Tengku Razaliegh beredar dari dewan.
itu antara cerita semasa di Parlimen
banyak lagi boleh di perlabunkan

No comments:

DAA9386

DAA9386

RUMAH IPOH

RUMAH IPOH

8288

8288