sallu alan nabi

sallu alan nabi

Hadis Nabi

Rasulullah SAW berpesan, “Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak”. Sahabat bertanya, “Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah?”. “Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu, pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir semula”. Sahabat bertanya lagi, “Mengapa begitu ya Rasullullah?”. Rasullullah SAW menjawab, “sebab dia menjual agamanya dengan nilai dunia”.


Ayat Al Qur'an

A054

Sesungguhnya ini ialah pemberian Kami kepada kamu, pemberian yang tidak akan habis-habis; -

(Saad 38:54)

Ayat Al Qur'an


A020

"Dan sesungguhnya aku telah memohon perlindungan kepada Tuhanku dan Tuhan kamu, daripada kamu merejam (atau menyakiti) daku.

(Ad-Dukhaan 44:20)

Friday, July 9, 2010

Bola Piala Dunia

Saya suka melihat permainan Brazil. Tapi malang kemaraan Brazil dipintas oleh Belanda. Saya frust . Dalam siaran langsung bola tersebut tak banyak yang saya tonton. Saya bukanlah peminat tahap 1 mungkin barangkali no 10 atau 50. Tapi Bila piala dunia hampir penghujung rasanya nak juga tulis.
Saya dengar ramalan sotong tapi tak tahu apa. tapi semalam saya melihat sotong itu. Sebelum melihat sotong saya buat ramalam sendiri dan tak beritahu sesiapa. Saya agak Sapin akan menang tetapi hati saya berkehendak Belanda yang menang.
Bila saya menonton berita ternyata sotong dah buat ramalan spain akan menang.
Penutup : Saja saya menulis sebagai membuat ramalan. sekarang ramalan saya dah sama dengan sotong . Tiada sesiapa yang akan percaya dengan ramalan saya.

1 comment:

shaidin Md saman said...

Salam bro,
I m nt fanatic supporter to any team but really wait 4 brazil to c hw great they are. I analyze n made my own conclusion. most of the top teams carried their egoism was rejected unclude holland. tht y spain was recoqnized by me frm the bttom of my heart.
One thing, ghana vs urugy very touching 2 me at last moment. Why? the 7 wonders are the answer.

DAA9386

DAA9386

RUMAH IPOH

RUMAH IPOH

8288

8288